Inilah 20 Waktu yang Dilarang Rasullah Saat Kalian Berh-b-ngan Badan Denganm Istri Tercintamu.. Bantu Sebarkan

ADSENSE Link Ads 200 x 90
ADSENSE 336 x 280
Brhbngan suam1 1stri hrus dilkukan pnuh adb dn ad wktu-wktu yg diblehkan dan ada waktu – waktu yang dilarang untuk melakukan hubungan suami istri. Hal ini dikarenakan sebab dalam Islam hubungan suami istri adalah ibadah dan bernilai pahala.Adapun waktu waktu yang dilarang untuk berjima’ yaitu:



1. “Wahai Ali..! jngnlh engkau brjma’ dngn istrimu pd awl (hri prtma) bulan, pada pertengahannya (sehari) dan pada akhir (dua hari) di hujung bulan. Maka sesungguhnya penyakit gila, gila babi dan sopak mudah mengenainya dan anaknya.”2. “Wahai Ali..! janganlah berjima’ dengan

isterimu selepas zuhor, sesungguhnya jika Allah s.w.t. mengurnakan kpda and brdua ank krna jima’ pd wktu it, maka ia akan bermata julingdan syaitan sangat suka kepada manusia yang bermata juling.”

3. “Wahai Ali..!janganlah bercakap-cakap semasa jima’, sesungguhnya jika Allah s.w.t.mengrnkan pd ada brdua ank dgn jma’ yg dmkan, mka ank it tdk slmt dripda bsu.”

4. “Wahai Ali..! janganlah berjima’ dengan perempuanmu dengan syahwat kepada perempuan lain, maka sesungguhnya yang demikian itu jika Allah s.w.t. mengurniakan kepadamu berdua anak, anak itu akan menjadi pondan yang bersifat benci dan hina.”

5. “Wahai Ali..! jka anda brjnb di tmpt tdur, jngnlh mmbca Al-Quran, mka ssungguhnya aku bmbang akan turun kepada anda berdua api (bala) dari langit yang membakar anda berdua.”

6. “Wahai Ali..! janganlah berjima’ dengan isterimu kecuali ada padamu satu tuala dan pada isterimu satu tuala.”

7. “Wahai Ali..! janganlah and brdua mnyapu dgan mnggnkan stu tala, nnti akn jatuh syahwat keatas syahwat (salah seorang akan kuat syahwatnya daripada yang lagi satu), maka sesungguhnya yang demikian itu akan mengakibatkan permusuhan kemudian membawa anda berdua kepada berpecah dan talak.”

8. “Wahai Ali..! janganlah berjima’ dengan isterimu pada malam ‘Aidil Fitri (Raya Puasa), maka sesungguhnya jika Allah s.w.t. mengurniakan kepada anda berdua anak anak itu seorang yang cacat dan tidak mendapat anak baginya kecuali sudah tua.”
ADSENSE 336 x 280 dan ADSENSE Link Ads 200 x 90