Hati Hati Dalam Memberi Nama Anak : Inilah 6 Nama-Nama Anak yang Paling Terkenal Tapi Disukai Jin No. 3 Banyak Digunakan Diindonesia

ADSENSE Link Ads 200 x 90
ADSENSE 336 x 280
Dlm prgrm Tv Tnylah Ustad, di TV9, Ustaz Shrhan Shafie seorang pngmal prubatan Islam mnyebutkan nama-nama berikut adalah antara nama-nama anak Jin serta disukai JIN.



Mesikipun sebutan nama-nama ini sedap didengar serta maknanya elok, menurut pengalaman beliau yang tak sedikit mengubat pesakit-pesakit berkaitan sihir serta gangguan makhluk halus, nama-nama ini boleh mendatangkan penyakit misteri kepadaseseorang yang memakai nya.

Eloklah TIDAK mengambil nama-nama di bawah ini untuk dinamakan pada anak-anak kamu semua:

1. Balqis

2. Qistina/Kistina

3. Najwa

4. Zaquan/Zakuan

5. Batrisya

6. Erisya

Peringatan daripada Ustaz Sharhan Shafie, terhadap mereka yang memiliki nama-nama semacam di atas TIDAK butuh menukar nama, tetapi cukuplah dengan menukar nama panggilan. 

Sebagai contoh, nama NUR NAJWA. Kalau seblum ini nma panggilan adlh Najwa, elok ditkarkan trhadap Nur saja.

Tetapi, sesungguhnya segala macam penyakit sama ada sakit biasa alias misteri, semuanya datang dari Allah SWT. Bukan dari nama seseorang, semuanya ketentuan-Nya…

Cuma apa yang Ustaz Sharhan mahu hinggakan ialah, tak sedikit kes pesakit yang datang untuk memperoleh rawatan, pesakit itu namanya sama semacam nama-nama anak jin di atas.

Karna itulah Ustaz Sharhan mensihtkan, elakkan mmberi nma anak semacam nama anak yang rutin ‘digunakan’ jin.

Walau bagaimanapun, tidaklah salah alias berdosa apabila sekiranya Kamu Semua memakai nama tersebut…

Wallahu a’lam…
ADSENSE 336 x 280 dan ADSENSE Link Ads 200 x 90