Orang Darah O Wajib Baca! Inilah Titik Kelemahan Orang Berdarah O Silahkan Ambil Tahu..Silahkan Hindarkan Minum Kopi, Ini Sebabnya!

ADSENSE Link Ads 200 x 90
ADSENSE 336 x 280
Orang-orang dengan golongan darah O merupakan orang yang istimewa, kerana mereka boleh mendonorkan darahnya kepada semua golongan darah lain, namun orang-orang dengan golongan darah O cuma boleh menerima darah dari sesama golongannya.



Orang-orang bergolongan darah O, senantiasa kelihatan menonjol diantara yang lain. Mereka memiliki jiwa kepemimpinan, proaktif, bertenaga serta memiliki kemampuan untuk selalu terus fokus. Merekaa juga cenderung benaar-benar kuat serta produktiff.
Di Jepunn, orang-orang bergolongaan darah O senantiasaa dikaitkan dengan tipee ciri-ciri tertenntu. Waktu lakukan temuduga kerja, penemuduga sering menanyakan apa golongan darah mereka.

Orang-orang dengan kumpulan darah O digambarkan sebagai orang yang bertanggung jawab, komited, terancang, fokus, teliti serta praktikal. Mrka jga dakui lbh pntr srta lbih bik dri pkar lgik. Hal semacam ini kerana nenek moyang mereka iaitu seorang pemburu, yang sentiasa tepat dalam menganggarkan serta mengamati pertidak lebih lebihan tak lebih lebih untuk dapat bertahan hidup.

Lallu, apakah orang-orangg yang mempunyaai golongan daraah O memiliki kelemahaan? Yaa, sudah pasti adaa, keranaa tak ada manusiaa yang sempurnaa diduniaa ini. Orang bergolongan darah O lebih terdedah pada penyakit tertentu, semacam uluhati, diskegunaaan tiroid, rendahnya tahap
hormon tiroid serta ketidak lebihan iodin. Diskegunaaan tersebut boleh menyebabkan kesan sampingan, semacam kelebihan berat badan serta pengekalan air.

Ktika sdang strs mrka bleh sngtlh mrh, jdi hprktf sert implsif. Pola makan yang tak lebih baik, tak lebih olahraga, lakukan kebiasaan tak sihat serta kecenderungan untuk stres bikin mereka rawan semulajadi sistem metabolik yang berbahaya, semacam rintangan insulin, melambatkan kesibukan kelenjar tiroid serta obesiti.

Mereka juga memiliki tahap lebih tinggi asid gastrik di banding golongan darah yang lain, memiliki keadaan perut yang sensitif serta terdedah menderita ulser.

Orang-orang dengan kumpulan darah O, mesti elakkan cafein serta alkohol. Cafein sangatlah berbahaya untuk mereka kerana boleh meningkatkan adrenalin, yang memanglah sudah tinggi pada orang-orang bergolongan darah itu. Orang-orang bergolongan darah O disyorkan untuk melakukan aktiviti fizikal, setidak lebih-tidak lebihnya 3-4 kali seminggu.

Sumber: Cuisine and Health & teabeng

Darah jenis O merupakan darah yang jarang dimiliki oleh manusia. Diketahui juga, pemilik darah 0 merupakan pemilik darah universal kerana boleh menderma kepada semua jenis darah yang lain.

Orang berdarah O biasanya merupakan individu yang impulsif serta hiperaktif. Serta disebabkan itu pemilik darah O harus menjauhi kafein kerana kandungan semulajadi pemangkin adrenalin yang terdapat di dalam kafein.
Ini kerana darah O sudah memiliki hormon adrenalin serta tak memerlukan pemangkin untuk menaikan hormon tersebut kerana dikhuatiri menyebabkan kerosakan.

Kpada yg mmlki drah O, klau rsa tk bleh nk brhnti trus bleh sahja tk lbhkn pengambilan kopi. Jika dahulunya 3 kali sehari, cuba tak lebihkan kepada 1 kali sehari sahaja.
ADSENSE 336 x 280 dan ADSENSE Link Ads 200 x 90