(( Hanya Orang Malas Yang Tidak Mau Membagikan Info Penting Ini )) STOOP !!Jajanan "Apollo" Ini Terbukti Mengandung B4bi, Bagi yang Muslim Jangan Konsumsi Lagi! Mohon Bantu Sebarkan!

ADSENSE Link Ads 200 x 90
ADSENSE 336 x 280
Berbagai besar orang-orang kami pastinya tidak asing lagi dengan jajanan ini. Jajanan yang ber-merk " Apollo " ini mengedar luas di orang-orang dengan bermacam varian, seperti layer cake, choco stick, dan yang lain. 



Tidak sedikit dari kami bahkan membikinnya makanan ringan/camilan berlangganan buat dikonsumsi keluarga, terlebih untuk anak-anak di rumah. Tetapi ternyata, sekarang ini mengedar kabar dan telah dibuktikan kebenarannya, bila jajanan ber-merk " Apollo " ini ada kandungan B4bi-nya, yang pasti dilarang oleh agama, terlebih untuk ummat muslim. Seperti yang kami sadur dari akun media sosial facebook miliki Ridhwan Habibullah, berikut ini : 
Makanan Keluaran Apollo HARAM dikonsumsi! 
Pada semua pemakai2 Muslim, Saya inginkan menasihati kamu semua supaya berhenti beli semua keluaran Apollo Food Industries khususnyanya ibubapa yang rutin beli makanan semisalnya layer cake, choco stick dll yang rutin keluar iklan di TV. Momen ini berlaku pada saya sendiri. Saya rutin juga beli apollo layer cake dlm kuantiti yg tidak sedikit untukanak2 saya sebagai camilan. Anak2 juga rutin peroleh product Apollo setiap saat ada majlis harijadi disekolah (goodie bag yg disediakan oleh parents pada birthday girl/boy itu). 
Hingga sekarang saya ingatkan product Apollo ni tidak HALAL sebab keluar kat TV.. apabila tidak halal, takkan TV bisa terlepas ye tidak? Nak jadikan cerita, sehari, saya beli APOLLO CHOCOLATE LAYER CAKE yg plastik pembungkusnya berwarna kuning. 
Anak2 sempat makan sorangsatu. Entahlah, telah sehingga perilaku saya, gemari membaca ingredient yg terterapada pembungkus makanan, hatta ubat gigi, syampoo dll, saya juga gemari membaca. Mungkin saja saya ambillah langkah berjaga2 kelihatannya. Tetiba saya terpana apabila apa yg saya takuti selanjutnya terjadi pada saya & keluarga sendiri... APOLLO layer cake yg saya beli mengandungi Emulsifier 471, yg kami telah maklum, mengandungi unsur b4bi.. 
Astaghfirullah. .. Astaghfirullah. .. Astaghfirullah. . tidak sedikit kali saya beristighfar, kerana anak2 saya telah konsumsi cake itu. Saya senantiasa memkabarhu mereka supaya jgn lagi konsumsi APOLLO... APOLLO HARAM DIMAKAN! 
Saya menginginkan teman2 sume tolong sebarkan pada jiran2, teman2 seagama supaya pesan pada anak2 kita, jgn lagi konsumsi product apollo ini.. Tidaklah saja Apollo Chocolate layer cake, tetapi kami pantas BANNED semua product keluaran APOLLO kerana semua productnya dikilangkan dikilang yg sama, mesin yg sama, bercampur yg halal dan haram... 
Yang buat saya paling kecewa, Ada logo HALAL pada plastik pembungkus APOLLO itu... Marilah kami sama2 membenteras penipuan ini dan semoga Allah ampunkan dosa2 kami yg telah termakan benda haram ni... 
Emulsifiers yg HARAM : 120, 141, 160 (A), 161, 252, 300, 301, 422, 430, 431, 434, 435, 436, 441, 470, 471, 472 (AE), 473~477, 481~483, 491, 494, 542, 570, 631, 635, 920 beur & RENNET... 
Kod Babi Pada Makanan - Mutlak Untuk Umat Islam 
Oleh Dr. M. Anjad Khan 
Salah seorang rakan saya bernama Syeikh Sahib bekerja sebagai pegawaidi Tubuh Penglihatan Ubat & Makanan (POM) di Pegal, Perancis. Tugasnyamerupakan mencatat semua mereka barang, makanan dan ubat-ubatan. Product apa pun yang bakal disaapabilan satu perusahaan ke market, sebagian bahan product itu wajib lebih dahulu peroleh izin dari Tubuh pengawas Ubat dan Makanan Perancis dan Syeikh Sahib bekerja di Badantersebut tersanjungn QC, oleh sebab itu dirinya paham pelbagai tipe bahan makanan yang dijual. Tidak sedikit daripada sebagian bahan itu dituliskan dengan pengertian ilmiah tetapi ada juga sebagian yang dituliskan berupa matematik sepertiE-904, E-141.
Awalannya, waktu Syeikh Sahib bisakan bentuk matematik itu, dirinya inginkan tahu dan lantas bertanya kod matematik itu pada seorang Perancis yang berwenang dalam segi itu dan orang itu menjawab " KERJAKAN SAJA TUGASMU, DAN JANGAN BANYAKTANYA. Jawaban itu mengdampakkan kesangsian buat Syeikh Sahib dan dirinya lantas mula mencari tahu kod matematik itu dalam dokumen yang ada. 
Ternyata apa yang dirinya peroleh lumayan memeranjatkan kelompok Muslimin didunia. Hampir di semuanya negara barat tergolong Eropah, opsi paling mutlak untuk daging yaitu daging b4bi. Penternakan b4bi demikian tidak sedikit 
dinegara-negara itu. Di Perancis sendiri jumlah penternak babimencapai lebih dari 42. 000. Jumlah kandungan lemak pada tubuh b4bi demikian tinggi dibandingkandengan haiwan yang lain. Tetapi orang Eropah dan Amerika berusaha jauhi lemak-lemak itu. Lantas sebagai pertanyaan sekarang ini ; di manakah lemak-lemak b4bi itu? Jawapannya yakni : B4bi-b4bi itu dipotong di tempat perniagaan (lewat cara) kecil-kecilan dalam penglihatan Tubuh POM dan yang buat pusing tubuh b4bi itu yakni untuk buang lemak yang telah dipisahkan dari daging b4bi. 
Dahulu tidak lebih lebih 60 th. waktu itu, lemak-lemak itu dibakar. Lantas mereka memikirkan untuk memakai lemak-lemak itu. Sebagai awal kajian, mereka buat sabun dengan bahan lemak itu dan kenyataannya itu berhasil. Lemak-lemak itu di proses lewat tutorial kimiawi, dikemas sedemikian rupa dan dijual. Dalam pada itu negara-negara di Eropah memperperbuat ketetapan yang mengwajibkan sebagian bahan dari setiap product makanan, ubat-ubatan wajib terdaftar pada paket. Oleh sebab itu bahan yang terbuat dari lemak b4bi terdaftar dengan nama Pig Fat (lemak b4bi) pada paket product. 
Mereka yang telah tinggal di Eropah selagi 40 th. terbaru ini tahu faktor seperti itu. Tetapi product dengan bahan lemak 4abi itu dilarang masuk kenegara-negara Islam saat itu hingga mengdampakkan defisit perdagangan untuk negara pengeksport. 
Lihat ke waktu lantas, apabila kamu hubungkan dengan Asia Tenggara, kamu mungkin saja saja tahu mengenai faktor yang mengdampakkan perang saudara. Saat itu, peluru senapang di buat di Eropah dan diangkut ke belahan benua lewat jalur laut. Perjalanannya konsumsi waktu berbulan-bulan hingga mencapai tempat maksud hingga bubuk mesin yang ada didalamnya alamiah kerosakan sebab terserang air laut. Lantas mereka punyai ide untuk melapisi peluru itu dengan lemak babi. Susunan lemak itu wajib digigit dengan gigi lebih dahulu terlebih dulu dipakai. Saat kabar mengenai pelapisan itu menyebar dan hingga ke telinga tentera yang biasanya Muslim dan sebagian Vegetarian (orang yg tidak makan daging), sehingga tentera - tentera itu menolak berperang hingga mengdampakkan perang saudara (civil war). 
Negara-negara Eropah mengakui fakta itu dan lantas menukar penulisan lemak b4bi dalam paket dengan menuliskan lemak haiwan. Umumnya orang yang tinggal di Eropah sejak mulai th. 1970 -an tahu. Saat perusahaan produsen di bertanya oleh pihak berwajb dari negara Islam mengenai lemak haiwan itu, sehingga jawapannya bahawa lemak itu yakni lemak sapi (lembu) & domba, meski demikian lemak-lemak itu haram untuk Muslim kerana penyembelihan haiwan ternak itu tidak ikuti syariat Islam. Oleh sebab itu product dengan label baru itu dilarang masuk ke negara-negara Islam. Sebagai menyebabkan, pengusaha product hadapi masalah kewangan yang demikian serius kerana 75% pendapatan mereka didapat dengan jual produknya ke negara Islam, di mana keuntungan penjualan ke negara Islam bisa mencapai jutaan dolar. Selanjutnya mereka memutuskan untuk buat kodifikasi bhs yang hanya di kenali oleh Badan POM sebentar orang pemula tidak tahu. Kod itu diawalkan dengan kod E-CODES. 
E-INGREDIENTS ini ada pada tidak sedikit product perusahaan multinasional tergolong pasta gigi, sejenis permen karet, coklat, gula-gula, biskut, makanan dalam tin, buah-buahan dalam tin dan sebagian multi vitamin dan tersedia berbagai lagi tipe product makanan & ubat-ubatan yang lain. Sejak product - product itu di atas tidak sedikit dikonsumsi pemakaian barang-barang (spt hasil pertanian, perusahaan, dan sebagainya) oleh negara-negara Muslim, kami sebagai berbagai orang Muslim tidak terkecuali tengah hadapi masalah penyakit berbagai orang yakni hilangnya rasa malu, kekerasan dan s3x bebas. Oleh itu, saya mohon pada semua umat Islam untuk memeriksa lebih dahulu sebagian bahan product yang bakal kami konsumsi dan menyesuaikannya dengan daftar kod E-CODES berikut ini. Apabila diketahui kod-kod berikut ini dalam paket product yang bakal kami beli, sehingga baiknya bisa dijauhi lantaran product dengan kod-kod itu di bawah ini memiliki kandungan lemak b4bi. 
E100, E110, E120, E 140, E141, E153, E210, E213, E214, E216, E234, E252, E270, E280, E325, E326, E327, E334, E335, E336, E337, E422, E430, E431, E432, E433, E434, E435, E436, E440, E470, E471, E472, E473, E474, E475, E476, E477, E478, E481, E482, E483, E491, E492, E493, E494, E495, E542, E570, E572, E63 
Yakni tanggung jawab kami semua sebagai umat Islam untuk ikuti syariat Islam dan mengumumkan info ini pada saudara kita. 
Semoga info ini berkegunaaan.. Dan tolong di share kan supaya berbagai orang kita, terlebih yang muslim, tidak bakal menjadikan jajanan ini sebagai satu diantara jajanan pantas konsumsi, khususnya hingga sehingga jajanan kesukaan keluarga, naudzubillah....
ADSENSE 336 x 280 dan ADSENSE Link Ads 200 x 90