Hati Hati Inilah… Hukum Suami Suka h!sap D4d4 Isteri Saat Bercinta !!! Ternyata…

ADSENSE Link Ads 200 x 90
ADSENSE 336 x 280
Solan, Apkah hkum sorang sumi gmar mnghsap bu4h dd4 istei smbl trmnum 5sny swaktu mlakukan hubungan s3ks. Ini kerana suami amat gemar melakukan lakukanan tersebut dan si isteri juga menikmatinya. Pada masa yang sama, si isteri menyusukan anak perempuan berumur 10 bulan.Jawapan, P3rsetubuhan antara seorang lelaki dan perempuan menjadi halal melewati pernikahan yang sah. Nkh yng sh mnjdi prtflio untk mngdakan prstbuhan. Islm menghalalkannya dengan nikah dan mengharamkannya bagi mereka yang tak bernikah.



Melewati perkahwinan tertunailah segala keinginan seorang lelaki dan keinginan seorang wanita. Fitrah semulajadi manusia sudah dilengkapkan dengan keinginan ini. Mrka yng nsib dngn mnhan dn mngrbnkan kingnan fitrh nasuny brhdapn dngn pelbagai persoalan di antaranya; psikologi yang terganggu, ketidakstabilan emosi, sesemakinnya mengangkat persoalan dalam kenasiban seharian.

Dalam faktor ini, Islam memberi ruang untuk seseorang itu menikmati keinginan nafsunya dengan izin syarak. Ttapi sbgai hmba yng dcptkan untk mmtuhi printh Allh mka ttrial dn etka dlam mngdakn hbungan suami isteri butuh dijaga.

Ini kerana jimak juga dikira sebagai ibadat. Dalam surah al-Baqarah, Allah s.w.t. berfirman yang bermaksud, “Isteri-isteri kalian merupakan sebagai kebun tanaman kamu,
oleh itu datangilah kebun tanaman kalian menurut tutorial yang kamu
sukai dan sediakanlah (amal-amal yang baik) untuk diri kalian dan bertakwalah terhadap Allah dan ketahuilah sesungguhnya kalian bakal menemui-Nya (pada hari akhirat kelak). Dan berilah khabar gembira (wahai Muhammad) terhadap orang-orang yang beriman.”

Dalam ayat ini Allah s.w.t. mengfotokan sebagai ladang alias kebun itu dengan tatacara yang beradab, mesikipun ayat ini menyebutkan datanglah terhadap isteri-isteri kalian mengikut kalian sukai.Mengikut al-Raghib al-Asfahani, makna “kebun” itu merupakan tempat kalian menanam benih zuriat kamu.

Al-Jauhariy menegaskan bahawa “kebun” dalam ayat ini merupakan satu permisalnyaan” manakala Ibn Abbas r.a. berpendapat: “siramlah tanaman kalian di mana ia boleh tumbuh”.

Allah SWT memberbagi keleluasaan bagi suami isteri untuk menikmati jimak sesuai dengan kaedah dan tutorial yang dianggap sesuai menurut syarak. Maksudnya memenuhi kepuasan nafsu dengan tak melampaui kualitas dan adab.

Tetapi begitu, Islam juga menggariskan batas-batas jimak tersebut, semacam dilarang menjimak isteri ketika haid alias nifas, dilarang menjimak du13ur isteri dan lain-lain.

Tntng prsoln teminm ssu istri ktika brstubuh sma ad dngan cra sngja alis sblikny. Wajib menghisap payu.dara isteri ketika berjimak, tetapi apabila isteri dalam tempoh menyusukan anak merupakan lebih baik tak menghisapnya hingga terminum su5u dari tubuh isteri.

In krana mngkn mlut si sami bleh mngngkt kman dn ank yng mnghsap ssu it boleh terdedah terhadap sebarang jangkitan kuman.Perkara yang kedua ialah susu itu hak si anak dan bukan hak si suami. Mesikipun dengan meminum susu si isteri tak menjadikan lelaki itu bapa susuan.

Sekiranya lakukanan suami itu mengangkat mudarat terhadap bayi dengan jangkitan kuman alias susu bertidak lebihan, maka hukumnya haram!
ADSENSE 336 x 280 dan ADSENSE Link Ads 200 x 90