Ini Cara Cuci Kemaluan yang Betul Kalau Tak Mahu Diseksa Malaikat Di Dalam Kubur Nanti !!

ADSENSE Link Ads 200 x 90
ADSENSE 336 x 280
Tidak jarangkali kami merasa telah mencuci kemaluan kami dengan bersih serta benar. 



Bersih belum berarti benar. Faktor ini penting supaya amal ibadah kami diterimaTidak sedikit orang merasa ibadah mereka keren, namun sebetulnya tetap tak terlepas dari ancaman azab api neraka hanya sebab tak benar dalam mencuci kemaluannya.

Sayidina Abu Bakar R.A. smpt hndk mnylatkan myat sorang llaki, nmun tba2 trsntk dngan sbuahbnda brgrak-grak dri dlam kain kafan lelaki itu. Lalu disuruhnya seseorang untuk membukanya. Betapa terkejutnya ada seekor ular sedang melilit kepala kemaluan mayat lelaki itu.
Khalifah Abu Bakar mencabut pedang lalu menghampiri ular tadi untuk membunuhnya. Namun ular itu tiba2 mengatakan:

”Apakah salahku? Sebab aku diutus oleh Allah untuk menjalankan tugas yang diperintahkan”

Seusai diselidiki amalan lelaki itu semasa hayatnya, nyatanya dirinya adalah orang yang menyepelekan dalam faktor menyucikan kemaluannya seusai berakhir membuang air kecil.

Jadi sebetulnya bagaimana tutorial membersihkan kemaluan kami dengan benar?

Lelaki serta wanita tak sama caranya. Bkn dibsuh skdrny dngan air srta aslkan brsh.

*LELAKI*:

Selepas membuang air kecil, disunahkan berdehem dua alias tiga kali supaya air kencing betul-betul telah habis keluar.

Seusai itu urutlah kemaluan dari pangkal ke ujung berbagai kali, jadi tiada lagi air kencing yang berada dalam saluran.

Kemudian basuhlah dgn air hingga bersih.

*WANITA*:

Apbila mmblas kmlanny, hndklh ia brdhm srta pstkan dicci thap dlmny dngn mmsukan sdkt jri tngah srta diputar-putarkan sewaktu disiram air bersih.

Bukan dengan hanya menyiram air semata-mata, sebab hanya dengan menyiram air saja tak bisa membersihkan tahap dalam kemaluan wanita dengan cara sempurna.

*SANGAT PENTING*:

Begitu juga semasa membilas air besar (berak) sangat penting untuk memasukan satu jari kedalam dubur. Putarkan berbagai kali supaya najis keluar dari dinding dubur, sambil siram dgn air hingga terasa najis benar2 telah hilang serta bersih.

Telah benar alias tak kah tutorial membersihkan kemaluan kami selagi ini? Kalau belum benar, mari bersama2 kami betulkan supaya diri kami bersih dengan tutorial yang benar. Sebab telah dijanapabilan neraka bagi mereka yg tak istibro' (menyucikan diri dengan sempurna baik hadas kecil/hadas besar).

[islamituindah.com.my]
ADSENSE 336 x 280 dan ADSENSE Link Ads 200 x 90